Jag kom och tänka på en sak...

När vi satt vid matbordet och åt idag kom jag på en skum tanke. En av grundtankarna i alla religioner (som jag hört något om) är ju att inte döda. Hur kan man då föra krig i en religions tecken? Hur kan man föra ett krig i t ex kristendomens tecken, med korset på sin fana, när ett av de 10 budorden kristendomens "lagar" är byggda på är "Du skall icke dräpa". Korsriddare sprang ju runt och dödade allt som kom i dess väg, för att ta tillbaka den heliga staden Jerusalem. Tror jag. Det är väldigt konstigt faktiskt.

Nu ska jag i alla fall fortsätta med min jättenödvändiga och försenade svenska-novell om fördomar. Tror aldrig det gått så dåligt att skriva för mig, någonsin. Det går bara inte. Varför har man sånna dagar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0