Bibeln

Jag har nu, äntligen, tagit mig för att plöjja igenom biblioteket Bibelns många böcker ..
Hittills tycker jag att stort fokus ligger på sex, ja, sex.

T ex [1 Mos 19:31-36]:
"Då sade en dag den äldre dottern till den yngre: >>Vår far är gammal, och det finns inga män här i landet som kan göra oss med barn på vanligt vis. Vi ger vår far vin att dricka och sedan ligger vi med honom. Så skaffar vi barn genom vår far.<< När det blev kväll gav de sin far att dricka, och sedan gick den äldre systern in till honom och låg med honom, och han märkte varken när hon lade sig eller när hon steg upp. Nästa dag sade den äldre systern till den yngre: >>I natt låg jag med vår far. Vi ger honom att dricka i kväll också, sedan kan du gå in och ligga med honom. Så skaffar vi barn genom vår far.<< De gav sin far att dricka den kvällen också, och den yngre systern låg med honom, och han märkte varken när hon lade sig eller när hon steg upp. Så blev Lots döttrar havande genom sin far." Till och med incest :0

Eller [2 Sam 11:4]:
"Då skickade David några män för att hämta henne, hon kom till honom, och han låg med henne fast hennes reningstid ännu varade. Sedan återvände hon hem."

[Hes 23:8]:
Hon fortsatte med horandet som hon hade börjat med i Egypten, där männen låg med henne när hon var ung, kramade hennes ungflicksbröst och lystet horade med henne.

Redan i första mosebok, på bibelns andra sida sägs det hur Adam ligger med sin hustru. Är det inte lite intressant att den religion som tror på avhållsamhet och sex=babies från början lägger så stort fokus på samlaget i den bok religionen utgår ifrån?

Kommentarer
Postat av: Bertil

Jag har alltid haft svårt att acceptea bibeln :S

2008-08-04 @ 18:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0