Vissa dagar

Ibland, eller ofta, kommer dagar man verkligen inte orkar!
Dagar man hellre skulle stanna i sängen istället för att gå till skolan. Dagar man vill stänga av telefonen, slänga datorn i golvet och gömma sig i en bubbla.. Ensam..

Idag är en sån dag.
Jag orkar inte med idag, och alla dagar som är som idag. Och dom är för många...

Jag känner hur jag försöker hålla upp världen i mina armar, men att ingen håller upp mig. Kommer världen falla utan mig?
Nej! Världen kommer snurra på som vanligt, så vad försöker jag egentligen göra?

Det är så härligt att försöka stödja alla när man själv faller, varför fångar du inte mig när jag försökt fånga dig?
Varför ser ingen? Hör ingen? Jag ropar, skriker, tjuter, allt för att du ska se och höra att jag är här. Men det hjälper inte, osynligheten är fast överallt och inget får den att försvinna. Får jag?

Kommentarer
Postat av: Bertil....

Eve...nu låter du som mig. Tror jag vet ungefär hur du känner, önskar bara att jag kände dig bättre så att jag kunde säga stödj dig mot mig. Svårt för mig att hjälpa även om jag vill...

Men vill du ha min hjälp så vet du att det bara är att fråga.

Puss & kram Eve

2008-03-12 @ 22:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0