Yoga


Idag under dagens yogapass tog jag mig en liten funderare. Vi tog upp ämnet andning (som alltid) och hur man skulle andas på ett bra sätt. 
Varför låter man inte alla barn, i kanske första-andra klass, testa på yoga för att lära sig andas på rätt sätt och ha rätt hållning. Det skulle kunna spara många ryggar. Det skulle kanske också hjälpa människor att bli mindre stressade och slappna av mer. Hela tiden vid stressade situationer skulle man veta hur man skulle andas på ett bra sätt för att få kroppen att slappna av och andningen att bli långsammare. I längden skulle vi ha massor av välmående människor i världen.
Det vore något att satsa på!
Punkt!

Förutom det fick jag ett infall när jag stod på torget i blåsten. Det stod en buss där. En buss som skulle kunna ta mig till sinnesro, till lugn. Ett lugn som bara finns på en plats. Jag skulle kunnat åka till sinnesro och satt mig på trappan tills den funnit mig där. Men som tur är följer jag aldrig mina impulser. Saker är komplicerade nog som de är.

Kommentarer
Postat av: Sam

2008-11-28 @ 09:33:34
Postat av: Sam

Orka

2008-11-28 @ 09:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0