Min drömvärld

Jag tänkte dela med mig av den värld jag flyr till ibland. Eller ganska ofta egentligen.
Min drömvärld, där jag egentligen bor.
Där hälsar alla på varandra med att lipa, det är bara så. Och ingenting är hårt, komplicerat eller smärtsamt. I min värld finns inte ens det onda, det som gör så där jätteont så att du nästan går sönder inuti. Sånt kan man stoppa undan, för det finns inte. Istället flyger man runt bland mintgröna och ljusblåa fluffiga moln. Det tar aldrig slut. Luften doftar som en parfym jag luktat på, för länge sedan eller ganska nyss. Det är varmt där, precis lagom varmt, så att det känns som att någon håller om en. Det är en plats där man alltid känner sig älskad.
Ja, det är absolut en ganska skruvad värld men den är bra att fly till. En tillflyktsort behöver inte vara korrekt och perfekt, utan bara en plats där man känner sig trygg och lugn.

Eller hur?

"Love is one of those things you find on your way by chance."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh där skulle jag vilja hälsa på :O

2009-01-12 @ 20:57:31
Postat av: Bertil

Oh, där vill jag hälsa på :O

2009-01-12 @ 20:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0