Dejta!!

Min 10-åriga lillasyster blev idag uppringd av hennes lika gamla pojkvän.
Han bjöd henne på en dejt på lördag. Ordagrant, en dejt.
Och han skulle absolut betala allt. Vilken liten sötnos ^^.

Varför är vi inte lite mer som 10-åringar och bjuder ut varandra på dejter?
Jag vet inte om jag någonsin varit på något som verkligen kan kallas en "dejt". Eller kanske. Jag vet inte. Det känns inte så åtminstone.

Därför tänker jag uppmana de få läsare jag har att BJUDA UT varandra på RIKTIGA dejter. Och faktiskt säga
- Jag vill bjuda ut dig, på en dejt. Se en film kanske?!

DO IT!

Kommentarer
Postat av: Alex

Låter sjukt bra, borde bli lite mer som i tv-serierna i verkliga livet, skulle nog inte tackat nej till en date faktiskt! :)

2009-05-14 @ 22:20:59
Postat av: Vicce

Folk som frågar om en dejt kan lika gärna fråga "Ska vi knulla? :D"

2009-05-15 @ 15:43:23
Postat av: Anonym

Folk som frågar om en dejt kan lika gärna fråga "Ska vi knulla? :D"

2009-05-15 @ 15:44:55
Postat av: Sam

Svenskar i allmanhet forstar inte vad en dejt ar. Dejter gar man vad jag forstatt pa med folk som man ar "pa gang" med, inte sana man redan ar tillsammans med. Men givetvis ar det val trevligt att ga ut.

2009-05-15 @ 16:08:32
Postat av: Bertil

En dejt? Det låter trevligt, tror jag tackar ja! :D

2009-05-24 @ 02:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0